Blogg
NKI (Nöjd Kund Index) – så fungerar det
NKI står för Nöjd Kund Index och är ett viktigt verktyg för företag som vill mäta och förbättra nöjdheten hos sina kunder. Genom att förstå kundnöjdheten kan de sedan göra strategiska förändringar som leder till ökad lojalitet och bättre affärsresultat.
5 tillfällen en marknadsanalys kan spara dig stora pengar
I affärsvärlden kan en marknadsanalys många gånger vara skillnaden mellan framgång och misslyckande. En väl genomförd marknadsanalys ger dig en djupgående förståelse för ditt affärslandskap,
Därför är det viktigt att skilja på kunder och användare
Det finns många olika typer av affärsmodeller, och beroende på vilken affärsmodell man använder sig av så finns det olika typ av hänsyn att ta
Så fungerar värdering av startup företag vid en investering
Vad är företaget värt? Det är en av de vanligaste frågorna bland entreprenörer som letar kapital. Svaret beror på många olika faktorer, och även hur
Vad är en MVP och varför är det viktigt för start-up företag?
MVP är en förkortning av engelskans Minimum Viable Product och kan enkelt förklaras som den enklast möjliga produkt som en kund är beredd att betala
Strategiska nyckelfaktorer vid val av distributörer och partners
Företag som expanderar, eller effektiviserar, kan ha stor behållning av att utvärdera sin distributionsstrategi som en kombination av tre huvudsakliga expansionsmetoder, och hur dessa samverkar
Olika prestationskrav att använda vid förhandling av ensamrätt
När man som företagare förhandlar större partner- eller distributionsavtal så är det inte ovanligt att en diskussion kring ensamrätt (exklusivitet) dyker upp. Det finns många
5 tips på hur du kan förenkla din affärsstrategi
I tider av förändring så kan det vara väl värt att som företagare ställa sig frågan hur ens affärsstrategi kan renodlas. Inom företagande så betyder